Comfort Zone















Tee - Rosegal (sold out) 
Leggings - similar 
Slides - Melissa 
Fishnet socks - similar 

Normalmente eu diria como é importante sair de sua zona de conforto quando se trata de roupas. Porém, dessa vez, vou falar completamente o contrário: se quiser, pode sim ficar na sua zona de conforto! Não que não seja importante tentar novos estilos e novos tipos de roupas/acessórios, mas é que às vezes nos tornamos tão obcecados com isso que esquecemos de vestir o que realmente nos faz se sentir bem. 
E daí se um dia você só quiser vestir aquela roupa confortável pra sair de casa? Qual o problema de vestir roupas menos elaboradas em um dia corrido? 
Pensando dessa maneira, eu decidi montar um look despretensioso e confortável para vestir em um dia quente quando eu tinha inúmeras atividades pra fazer na cidade. Eu só queria vestir algo simples e que me fizesse se sentir bem. Apenas adicionei uma calça legging, uma camiseta (o que me faz amar camisetas como essa que estou vestindo) e chinelos. Eu fiquei na minha zona de conforto. E não vejo problema nenhum nisso. 
Inclusive, eu adoraria saber o que VOCÊS acham sobre isso? Vocês tem o costume de vestir roupas confortáveis e simples ou preferem estar sempre muito bem arrumadas?

---

Usually I would say how important it's to get out of your comfort zone when it comes to clothes. But this time, I'll say the opposite: if you want, you can stay in your comfort zone! Not that it's not important to try new styles and new types of clothes/accessories, but is that sometimes we become so obsessed with it that we forget to wear what really makes us feel good.
So what if one day you just want to wear those comfortable clothes to leave the house? What is the problem of wearing less elaborate clothes on a busy day?
Thinking this way, I decided to put together an unpretentious and comfy outfit to wear on a hot day when I had lots of activities to do in the city. I just wanted to wear something simple and that make me feel good. Just added some leggings, a funny tee (what makes me love tees like the one I'm wearing) and slides. I stayed in my comfort zone. And I see no problem in that.
Even, I'd love to know what YOU think about it? Do you have the habit of wearing comfortable, simple clothes or do you prefer to be always well-dressed?

You Might Also Like

5 comentários

  1. This outfit looks really comfty Lu! I love the detail in the t-shirt, it's so authentic! your slides look amazing on you and the best thing is that you combined them with fishnets! <3.

    Hope you're having a nice week dear Lu! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. I'm happy you liked, Krissia! Thank you :)

      Delete
  2. This outfit looks comfy and cute! I have the same shirt. Love how you styled it :)

    ReplyDelete